30.11.2015

”tilasin verkkokortin tuolta verkkokaupasta, pistin yhteystiedot ja kaikki oikein ja siinä oli semmoinen lisätietoja kohta laitoin siihen että olen kuningas. tuli täs tänään toi verkkokortti ja lappu jossa luki tässä on korttinne teidän korkeutenne.”
Lähde:  IRC Quotes.

Aloitin hiljattain palvelumuotoilijan opinnot ja sen jälkeen olen entistä enemmän pohtinut asiakkaan kokemusta palveluista. Monet kirjat, blogit ja caset esittelevät laajasti ja akateemisesti muutettuja prosesseja ja digitalisointia.
Harvoin kuitenkaan huomion saa ne pienet asiat, joita jokainen voi tehdä heti.
Loistavan asiakaskokemuksen keskeinen voimavara on empatia asiakasta kohtaa. Kun pystymme vastaamaan siihen, teon koolla ei ole mitään merkitystä kuten irkistä löytynyt esimerkki osoittaa. Huumori, huolenpito ja välittäminen ovat edelleen aineksia onnistumiseen.
 Päivän ajatus onkin: Aloita pienestä. Et voi muuttaa koko asiakaskokemusta päivässä. Mutta voit kohdata seuraavan asiakkaasi paremmin sekunnissa. Jokaisella on oikeus olla kuningas vähän väliä ja kokea loistava asiakaskokemus.
Mikä on sinun mikromuutoksesi asiakaskokemuksen parantamisessa? Onko jotain, mitä voit tehdä tänään ilman prosesseja ja vuokaavioita?

Tags: