Carlo Casagrande on kotimainen maahantuontiin ja tukkukauppaan erikoistunut perheyritys. Casagranden tuotevalikoimaan kuuluvat huonekalu- ja kalusteteollisuuden komponentit ja tarvikkeet, joista tehdään vaikkapa kokonaisia keittiöitä. W3 Groupin tekemä verkkokauppa ja tilausjärjestelmä vähentää käsityötä ja mahdollistaa suuremman tilausvolyymin.
Julkiset verkkosivut näkyvät osoitteessa carlocasagrande.fi, joissa näkyy suuri määrä erilaisia tuotteita, huonekalukomponentteja kuten työtasoja ja laatikostoratkaisuja tai kodinkoneita. Teknisesti kyseessä on OSCommerce -verkkokauppa, joka on integroitu Emcen toimittamaan Microsoft Dynamics NAV ERP-toiminnanohjausjärjestelmään. Tuotehallinta jakautuu älykkäästi näiden järjestelmien kesken. Verkkokauppa ja muut tilausjärjestelmät on tarkoitettu ennenkaikkea jälleenmyyjille ja muille yhteistyöyrityksille, kuluttajat eivät sen kautta tilaa.
Sivustolla on erityyppisten tuotteiden tilaamiseen tarkoitettuja tuotekonfiguraattoreita, joista uusin on merkkiovien tilaustyökalu Tämän HTML5-pohjaisen myyntityökalun avulla Carlo Casagranden jälleenmyyjät voivat helposti koota lukuisista vaihtoehdoista haluamansa yhdistelmän. Ovi ei todellakaan ole mitenkään yksinkertainen asia vaan ovitilauksessa on huomioitava koon ja värin lisäksi asioita kuten kuosin syysuunta, kätisyys, lasiaukon paikka, lasin väri ja kuosi ennen kuin tilaus voidaan lähettää tehtaalle.
“Olemme jo pitkään investoineet sähköisiin järjestelmiin, mikä on osoittautunut hyväksi investoinniksi, käsipelillä emme pystyisi millään hoitamaan näin isoa määrää tilauksia ja hallitsemaan kymmeniä tuhansia eri tuotteita kuten nyt pystymme”, sanoo Carlo Casagranden tuotekehityksestä vastaava Mart Kalda.